Hoe krijgt iemand het voor elkaar, volgens mij zat ie te slapen

26 juni 2018 - Absam, Oostenrijk

Maandag 25-06-2018

Vandaag verder gereden voor een korte rit van + 200 kilometer naar richting Innsbruck in Oostenrijk.
Bewust gekozen voor een korte rit omdat ik twee daagjes in Oostenrijk wil blijven en kom ik daar lekker vroeg aan (dacht ik)

Na de grens met Oostenrijk gepasseerd te hebben kwam ik in een file te staan die nogal duurde. Het was een tweebaans weg en op een gegeven moment kwam er een ambulance langsrijden en die kon dat doen omdat er geen tegenliggers waren. Gelukkig stond in net ter hoogte van een smal zijweggetje en toe ik na de ambulance nog een kwartier gestaan had zonder beweging waar te nemen, ben ik dat weggetje maar ingereden zonder te weten waar het naar toe leidde.

Maar gelukkig de Tom Tom wist het beter en nam het van mij over waardoor ik langs smalle berghellingen en door bossen geloodst werd en uiteindelijk na veel manoeuvreerwerk voorbij het ongeval weer op de weg kwam. Pffffff

En nu komt het, je zult het niet geloven maar al rijdende op een driebaans snelweg belanden we weer in een file. Door een speciale auto met zwaailichten en een bord op het dak werden wij verzocht om in twee rijen te splitsen en respectievelijk zoveel mogelijk rechts en links van de weg te gaan rijden om hulpverleners vrije doorgang te verlenen.
Bij rijen voertuigen reden al gedurende geruime tijd met de zelfde slakke snelheid voorwaarts, op en gegeven moment kon de rij waar ik in reed (linkerzijde van de weg) iets snellen en wat denk je ondanks alle voorzorgsmaatregelen die ik heb getroffen om dit te voorkomen, probeert een Oostenrijker dus toch tussen de camper en de fiat Panda in te komen. Snap jij het snap ik het.
Vanaf dat moment stonden we dus stil en gingen niet meer voor of achteruit.

Wachten op de Politie maar die kwam maar niet want voor ons was ook een groot ongeval. Maar uiteindelijk kwam er wel Politie, wat achteraf de dorpspolitie uit de buurt was omdat de rijkswegpolitie geen mogelijkheden had.
Ik natuurlijk allemaal foto’s gemaakt mar deze bleken achteraf allemaal te zijn mislukt omdat de camera op nightshot stond. Ik heb nog wel geprobeerd om ze te redden, maar helaas.

Toen de Politie kwam stormde tegenpartij er direct op af en begon uitvoerig zijn verhaal te doen. Na enige tijd kwam er een vrouwelijke agente naar mij toe en begon mijn gegevens in een boekje te schrijven en vroeg of ik een ambulance wilde hebben omdat ik benauwd was. Verder vroeg ze helemaal niks. Toen kwam haar mannelijke collega vragen of ze alles had opgeschreven en stond op het punt om weg te gaan. Ik hield hem tegen en vroeg of dit gebruikelijk was in Oostenrijk dat er maar 1 partij gehoord werd en verder niet. De man werd boos op mij, hij was ook maar gestuurd terwijl het zijn werk niet was en wat ik dan wel wilde. Ik zei dat hij tegen partij die er inmiddels bij was komen staan moest verwijderen en dat hij mij daarna de gelegenheid moest geven om ook mijn verhaal te doen. De agent begon in zijn dorpsdialect tegen mij te ratelen en werd nog kwader toen ik hem vroeg of hij het langzaam in verstaanbaar Duits wilde vertellen omdat mijn Duits ook niet perfect was. De man werd steeds kwader en werd gered doordat de snelwegpolitie er aan kwam. Deze hebben alle reeds opgenomen gegevens overgenomen. Ze hebben de tegenpartij gesproken en daarna een gesprek met mij gehad in vloeibaar engels op mijn verzoek.

De auto van tegenpartij had behoorlijke schade en ik alleen een krasje bij een knipperlicht. Hierna vervolgden wij na uren onze weg en krijgen wij tegen betaling van 36 euro het procesverbaal op de mail toegestuurd.

Kun je na gaan dat die vrouwelijke agent aan mij vroeg of ik mezelf wel in staat achtte om te rijden nu ik zo benauwd was en zij de scootmobiel achter in de Panda had zien liggen, want ja één en één is twee he. Ik heb haar toen maar uitgelegd dat ik ondanks mijn benauwdheid die fout niet zou hebben gemaakt die Oostenrijkers kennelijk wel kunnen maken om tussen twee aan elkaar gekoppelde auto’s proberen te komen.

Rond vijf uur in de middag aangekomen op de camping. Er werkt als vakantiehulp een Nederlander dus dat was lekker makkelijk. Normaal gesproken mogen auto’s die bij een caravan horen niet op de plek blijven staan en moeten naar het parkeerterrein, maar hij regelde even voor me da de Panda bij de camper mocht blijven. Ik blijf hier vooralsnog drie nachtjes slapen want de pijn in mijn borst was in Duitsland weer terug gekomen en daardoor twijfelde ik of ik misschien toch maar moest omkeren. Maar ja het was niet zo ver dus hier in de mooie omgeving maar even afwachten hoe het gaat.

Dinsdag 26-06-2018

Vandaag is de pijn wel wat gezakt dus we gaan gewoon door met het geplande. Ben met Link een dagje naar Innsbruck geweest, lekker weer en ik heb wat materiaal kunnen kopen om de scootmobiel op een aparte aansluiting in het stroomkastje van de camping op te laden. Dat is handiger dan via de camper zelf want dan is de kans groot dat hij de camperaccu leeg trekt.

Was een leuke dag en ik heb ook weer wat fotootjes geplaatst. Tot de volgende keer

1. Peter:
    27 juni 2018
    Jeetje Nico, wat een verhaal!
    En wat een onnozelaar, hij moet toch zien dat er niemand achter het stuur zit. Altijd oogcontact maken met de bestuurder. En het beweegt ook opvallen synchroon zo'n auto op sleep. Goed, je bent weer op weg en verder is het toch een mooi land, puur genieten als ik de foto's zie. Fijne dagen!
  2. Sandra Hanraads:
    27 juni 2018
    Tjonge ...komt de pijn niet van je maag? Peter is opgenomen geweest op ic ook met pijn op de borst hart was ok bleek van zijn maag te komen ...😘
  3. Nico Leijen:
    27 juni 2018
    Dat idee heb ik niet. Het zakt trouwens na zo'n dagje rust al weer aardig af hoor dus we gaan vrolijk verder 😘
  4. Nico Leijen:
    27 juni 2018
    Ja Peter ik denk dat hij gewoon door haast niet goed heeft gekeken. Maar ja nu was hij twee en een half uur meer kwijt. Je kent me hė gewoon net doen of er niets gebeurt is en verder gaan. Ik ben nog geen week onderweg dus nog veel weken te genieten 👍🏼
  5. Arie:
    27 juni 2018
    Wat lopen er toch rare mensen rond Nico. Nou ja, je bent nu waar je wilt zijn, dus lekker relaxen nu. Ik kijk weer uit naar je volgende verhaal. :)
  6. Marian lindeman:
    27 juni 2018
    haha Hij gaat weer lekker he?
    Doe je wel kalm aan? Groetje Marian
  7. Silvia:
    27 juni 2018
    Jeemig het lijkt wel of je het aantrekt, gelukkig geen grote schade of letsel. Hopelijk gaat het vanaf nu allemaal goed. Geniet van de mooie dingen om je heen.
  8. Nico Leijen:
    27 juni 2018
    Ja Syl ik ben het alweer vergeten hoor. Vandazg weer mooie dingen gezien. Gr. Nico