28-06-2018 Op weg naar Pisa door de Brennerpas (of was dat een ander liedje)

28 juni 2018

Donderdag 28-06-2018

Ik heb mijn best gedaan en het ontbijtje van McDonalds gehaald natuurlijk. Na het ontbijt vertrokken en via de Brennerpas naar Italië gereden In de buurt van Pisa.

De camperplek waar ik nu ben aangeland, was eerst niet te vinden want op de campersite stond een verkeerd adres waardoor ik op een werf van een jachthaven terecht kwam. Maar gelukkig ben ik een tijdje langs de zelfde weg door gesudderd en wat schets mij verbazing na een kilometertje of 8 kwam ik aan de anedere kant van de weg de camperplaats tegen.

De beheerder was een aardige man, eigenlijk moest ik de Panda op een ander weiland parkeren, maar toen hij zag dat mijn ademhaling door de warmte wat moeilijk ging mocht ik hem wel naast de camper neer zetten.

Er stonden alleen maar Italianen op deze plek en ik kreeg een beetje de indruk dat zij hier langer stonden alsof zij hier op vakantie waren.

Ik had een foto van de douches willen maken, maar dat ben ik vergeten. Er waren 4 douches die waren opgebouwd met schotjes tussen 4 bomen. Er hing ook een douche automaat maar die was niet bedoeld voor het warme water maar gewoon om uberhoubt water te krijgen. Warm water bleek een te grote luxe.

Vrijdag 29-06-2018

Zo lekker geslapen en vroeg vertrokken naar Pisa. Hier was ik al eens geweest in (ik dacht 1985 of 1986). Natuurlijk om even te controleren of die scheve toren er nog stond, nou dat deed hij.
Het stond zwart van de mensen en na la die jaren was er nog niets veranderd, al die mensen moesten op de foto in een houding waarin het leek dat ze de toren tegen hielde, In al die jaren niets veranderd dus.

Natuurlijk heb ik wel de nodige foto’s gemaakt maar het Internet c.q. de wifi is hier zo slecht dat het mij teveel data van de telefoon gaat kosten om ze er op te zetten. Prommis deze houden jullie tegoed.

Bij terugkomst de triangel alvast op de Panda gemonteerd zodat ik morgen simpel aan kan koppelen en op een redelijke tijd weg kan

1. Marian lindeman:
    3 juli 2018
    toren niet ff recht gezet? dat dat ding nog scheef staat na al dat gedouw van die toeristen, groetjes marian