Zo even een inhaalslag van 01 t/m 07 juli 2018

7 juli 2018 - Mirano, Italië

Joepie we hebben weer stroom. Nu even maar wat achterstand inhalen.

Zondag 01-07-2018

Aangekomen op een kleine camperplaats c.q. camping. Toen ik uitstapte viel ik bijna doordat ik door de lange rit door mijn knieen zakte. Nou kunnen deze tochal niet veel meer hebben, maar ik weet dat en die mensen niet. Dus iedereen snelde toe om te vragen of alles goed ging. Ik heb ze uitgelegd at dit voor mij dagelijksnormaal is en dat het verder goed ging.

Nadat ik de camper op zijn plek had gezet kwam de vrouw van de camperplaats mij een stoel, tafeltje en een fles prikwater brengen. Vanaf dat moment heeft ze mij telkens gevraagd of alles goed ging als we elkaar tegen kwamen. Erg lieve mensen dus.

Afgelopen nacht een behoorlijke hypo gehad. Gelukkig wordt ik bijna elk uur wakker om te plassen en toen voelde ik dt het niet helemaal goed ging. Suikerwaarde 3,4 gauw een paar boterhmmetjes met sjem naar binnen gewerkt en een blikje cola want mijn druivensuiker is op en toen ging het al wel weer beter.

Overigens moet ik nog wel even kwijt dat ik niet snap dat de economie hier slecht is want ze sleuren je portomonaie gewoon leeg hier. Een brood kost hier 1,99 euro een liter melk 1,68 euro en dan hebben we het nog niet over de tol want ik ben inmiddels alleen aan tol al meer dan 100 euro kwijt hier in Italie. Ik weet niet of ik het al gezegd heb maar ik denk dat Tom Tom in Italie gemaakt is. Als je kiest voor zonder tolwegen dan sta je binnen vijf minuten op een tolweg.

Gister moest ik tanken en toen stond er op het bord langs de weg de prijs van 1,46 per liter diesel, toe ik echter aan het tanken was en op de pomp keek, zag ik dat ik per liter 1,89 moest betalen.

Maandag 02-07-2018

Vandaag een dagje naar Rome gereden. Het blijft toch mooi om te zien. Je rijdt je alleen een kronkel om een prettige parkeerplaats te vinden van waaruit je wat wandelingetje kunt maken om ook wat leuke plaatjes te shieten.

Echter als je Rome binnen rijdt moet je je razendsnel aanpassen aan het rijgedrag van de Italianen. Niet dat dat zo moeilijk is hoor, het is gewoon oogkleppen op en vanaf dat moment niet meer links of rechts kijken. Tot nu toe werkt dat het beste en ze stoppen dan toch wel voor die stomme hollander die het allemaal niet snapt. Hihi ben ik dus toch de slimste van het spul.

Best wel wat leuke plaatjes kunnen maken, waarbij het toch altijd lastig is om vast te stellen wat jij mooi vindt en wat een ander. Maar ik zou zeggen maak je eigen keuze maar.

Ik ben dagelijks aan het einde van de dag aldoor erg moe en lig dan ook meestal om een uur of tien al op bed. Met de airco aan want het is hier erg warm ook s’nachts.

Dinsdag 03-07-2018

Dagje in de omgeving rond gereden, ik wou even naar het strand toe. Nou vergeet dat maar voor zover ik kon zien was de kustlijn van zo’n 150 km alleen maar volgebouwd met strandtenten en de hebben de stukken voor hun tent tot aan het zeewater gepacht dus je kunt er niet zomaar op. Eigenwijs als ik ben ben ik toch zover gaan rijden tot ik een vrije doorgang had gevonden. Toevallig was eer bij het pad naaqr het strand een lege parkeerplaats dus had ik massel. Toen ik stil stond schoot er direkt een man op mij af om mij te vertellen dat ik op een gehandicapten parkeerplaats stond. Toen zei ik dat dat mooi uit kwam en wees hem op mijn gehandicapten parkeerkaart.

Zoal beloofd bn ik met één voet even pootje wezen baden, het water was erg lekker maar ja ik kan niet zwemmen dus........ even bewaren tot Griekenland want daar is het zeewater zo zout dat zelfs ik op mijn rug kan blijven drijven zonder naar de bodem te gaan.

Vanavond lekker uit eten geweest, een biefstuk van 400 gram met diverse groetes

Woensdag 04-07-2018
Vertrokken naar Aconda. De eerste camperplaats waar ik naar toe zou bleek helemaal niet te bestaan. Ik werd door omwonenden door een afgesloten park geleid zodat ik op het terrein kon komen. Je moest een telefoonnummer bellen om toegang te krijgen maar ik was nu natuurlijk via een achterdeur op het terrein aangeland. Er stonden twee kasten voor stroom aansluiting maar die deden het niet, dus toch het nummer maar gebeld ik kreeg tot tweemaal toe alleen een antwoordapparaat en verder gebeurde er niks. Ik kon er ook niet meer uit want de hekken van het park waen weer afgesloten en bij de overige uitgangen hadden ze van die bogen die doorrijhoogte beperken aangelegd. Uiteindelijk kwam de politie mij vertellen dat deze camperplaats officieel gesloten was en dat de faciliteiten niet meer werkten. Na mijn verhaal aangehoord te hebben stonden zij toe dat ik één nacht zou blijven staan maar dan moest ik morgen wel weer iemand vinden die de hekken van het park open deed zodat ik er weer uit kon.

Toen de politie weg was zat ik het toch niet echt zitten dus met mij liniaaltje gekeken of het in de hoogte en breedte paste en gauw tussen de bosjes en bomen door van het terrein afgereden.

Alle camperplaatsen in deze omgeving waren of ontzaglijkduur, dan kon je net zo goed op een echte camping gaan staan met zwembad etc. of ze hadden geen faciliteiten zoals stroom, toilet of fris water.

Uiteindelijk op een camperplaats aangeland zonder faciliteiten dus. Hier heb ik twee nachten gestaan zonder stroom. Daardoor doet ook de koelkast het niet en deze staan vol met insuline dus ik dacht dan zet ik hem maar op gas maar dat zul je net zien, je raad het al de gastank leeg. De boter in het kuipje hadden ze ook vloeibare boter kunnen noemen en de kersen die vandaag langs de weg had gekocht kon ik weggooien want die begonnen nu al te schimmelen. Gelukkig had ik mijn appel nog.

Afgelopen nacht wederom een Hypo suikerwaarde 2.7 alleen geen druivensuiker kunnen vinden want dat kennen ze hier geloof ik niet. Dat is zeker niet prettig en heb toen maar een halve fles honing naar binnen gewerkt met veel water, daarna ging het wel weer redelijk 6.4

Vrijdag 06-07-2018

Vandaag rijden naar een redelijke camperplaats in Mirano

Laat aangekomen, 52,60 euro armer aan tol voor een weg van 300 km maar de Camperplek ziet er goed en netjes uit, alleen stroom en fris water verder geen faciliteiten. Heel erg beveiligd door elektrisch gestuurde hekken die bediend worden met magneetkaarten. Goede plek en ruim.

Zaterdag 07-07-2018

Vandaag maar weer even een rustdag. Boodschappen gedaan. Je moet met deze warmte trouwens de flessen melk die je koopt ongeacht de datum van drie dagen later wel direct opmaken want morgen ochtend komen ze dik klonterig uit de koelkast en ik weet niet of dat dan nog nuttibaar is dus doe ik het maar niet.

Ik heb het rijk alleen, lekker rustig dus in mijn onderbroek lekker een uurtje in de zon gezeten. Langer is absoluut niet uit te houden want dan ben je gekookt.

Om een uur of zes werd de lucht donker en begon het te onweren. Daarna begon het behoorljk te regenen denk je dat koelt lekker af, maar nee hoor het was warmwater dat er naar beneden kwam.

Lekker uit eten geweest in een pizzaria Ik bestelde een Fungi en dacht dat ik een pizza met champignons zou krijgen, maar nee hoor kijk zelf maar op de foto en het was trouwens razend lekker.

1. Sandra Hanraads:
    Zo je bent al ver ...
  2. Henry:
    8 juli 2018
    Zo te horen vermaak je je best Nico !!Zag er erg lekker uit wat je gegeten hebt
  3. Nico Leijen:
    8 juli 2018
    Maar nog lang niet ver genoeg Sandra.

Ja Henry genieten maar ik mis de kroketjes wel hoor.
  4. Marian lindeman:
    8 juli 2018
    gaat wellekker zo he? alleen die suiker is vervelend
    pot honing maar naast je bed
    leuk hoor die verhalen ,Doe voorzichtig doeg
  5. Silvia:
    8 juli 2018
    Die “pizza” ziet er lekker uit, wel vervelend dat je suiker zo schommelt. Zorg maar voor voldoende suiker houdende producten. Link vermaakt zich ook prima zo😁.
  6. Nico Leijen:
    8 juli 2018
    Ja Sil als je alle vervelende dingen meteen weer achter je laat dan is het alleen maar genieten. Misschien volgende keer met je caravan, is een aanrader hoor
  7. Arie:
    8 juli 2018
    Hoi Nico Arie en ik hebben je verslag gelezen jij maakt toch wat mee geweldig wij wensen je nog een goede reis en kijk weer uit aan je volgende verslag Gr ook van Arie en van mij yvon
  8. Nico Leijen:
    8 juli 2018
    Eerst even voor Marian, het helpt wel maar het is honing van Lidl, nou dat id niet mokn favorite smaak en het staat er al sinds 2013.

Yvon, leuk dat je ook mee kijkt/reist. Ja het is zeker genieten en teveel om allemaal op te schrijven. Daarom doe ik dat dan ook niet. Ik denk dat de foto's aardig illustreren wat ik beleef. Groetje en ook aan Arie
  9. Tilly:
    9 juli 2018
    Het eten ziet er trouwens lekker uit. Doe je verder wel kalmpjes aan