08-07 t/m 15-07-2018 FF bij kletsen voor jullie mij gaan zoeken.

14 juli 2018

Zondag 08-07-2018

Laat uit bed en na het ontbijt/lunch richting Venetië gereden. Was erg druk op de weg du ben maar niet helemaal doorgereden naar Venetië. Op de terugweg bij een bos gestopt en Link lekker even los laten rennen want anders wordt hij stijf van al dat zitten.

Bijna (thuis) begint het linker voorwiel van de Panda rare geluiden te maken tijdens het remmen. Kreeg het idee dat de remschijven er zo uit konden vliegen. Dus rustig verder rijden tot het Camp. en remmen op de versnelling terug naar de één dan staat hij bijna stil en dan het laatste beetje met de handrem. Werkt prima

Maandag 09-07-2018

Maar evengoed vroeg uit bed want er moet een garage gezocht worden. Er blijkt in de stad een Fiatgarage te zijn en nu maar hopen dat ze mij meteen willen helpen.
Ik moet zeggen dat de chefreceptie een bijzonder aardige man was en mij direct en net zo vloeibaar engels als ik zelf bezig te woord stond. Hij kon mijn probleem oplossen maar dat zou tot vijf uur in de middag duren en zou 270,00 euro gaan kosten. Maar goed dat ik wat extra geld had meegenomen.

Toen ik om vier uur alvast ging kijken stond mijn auto al weer gerepareerd buiten en uiteindelijk koste het 50 euro minder. Gauw nog even boodschappen doen en dan vlug naar huis.

Dinsdag 10-07-2018

Er blijken nog een aantal mensen te zijn die zich herinnerden dat ik jarig ben. Allemaal hartelijk bedankt voor de felicitaties.

Vertrek van het Camp en op weg naar Autocamp Vila Popo in Starigrad Kroatië. Althans dat dacht ik.
Bij dit Camp aangekomen bleek het helemaal vol geboekt te zijn.
Het was al wel vrij laat, maar toch maar naar iets anders zoeken. Ik overwoog nog om op een parkeerplaats langs de weg te gaan staan, maar het kwam mij nogal onguur over allemaal dus toch maar naar een plekje op een Camp zoeken.

Pas na 00.00 uur een Camp gevonden, maar of ik daar nou gelukkig mee moest zijn. Het Camp. bestond uit een on-ontgonnen stukje bos langs de kust. Zoek zelf maar uit waar je wil gaan staan. Het kost net zoveel als een volwassen camping (28,50 per nacht).
Nadat ik het Camp was opgereden kwam ik al direct vast te zitten in de mulle grond en groef mezelf in. Ergo moest ik de Panda afkoppelen, daarna kon ik naar een plekje rijden en moest ik de volgende ochtend de Panda weer aankoppelen. Hier bleef ik dus niet langer staan met deze slechte faciliteiten en voor dat geld.

Woensdag 11-07-2018

Nee dan het Camp waar ik nu naar toe gereden ben, wat een verschil. Maar goed dat zie je vanzelf aan de foto’s wel. Camp. Venera in Brodarica Kroatië.

Erg aardige mensen spreken redelijk engels, althans de man. En wat denk je met zwembad. Nou ben ik natuurlijk geen zwemmer, want na vijf keer les te hebben gehad blijf ik nog steeds niet met mijn hoofd boven water, maar voor de afkoeling perfect.

De man van het Camp ook blij want nu hou ik gelijk de bodem voor hem schoon.

Donderdag 12-07-2018

Vandaag even afgezakt naar het strandgebeuren van Brodarica. Zelf niet veel gedaan met uitzondering van foto’s maken.

Ik maak natuurlijk wel vak foto’s maar weet niet of jullie ze net zo leuk vinden als ik. Als je iets in het echt ziet met alle dieptes en kleurschakeringen ziet het er natuurlijk mooier uit dan op een platte foto, maar ik hoop dat ik jullie wel een indruk kan geven over de bijzonder mooie omgeving en landschap. Ik denk niet dat jullie op de selfies van mij zitten te wachten.
Soms zie ik wat moois onder weg en dan stop ik, maar het gebeurt ook wel dat ik 20 km verderop omdraai en 20 km terug rijdt omdat ik iets moois heb gezien en te laat was voor een foto.

Vrijdag 13-07-2018

Vandaag naar Split gereden. Razend druk daar, tijdens het voorbij gaan zag ik dat de hele strandboulevard bezet was met souvenirshops zoals we die ook van het Damrak in Amsterdam kennen.

Ik heb meer dan een uur in de rondte gereden om een parkeerplekje te vinden maar uiteindelijk wel gevonden.

Veel bekijks bij het uit hijsen van de scootmobiel en ze vonden het erg lief hoe Link tussen mijn voeten ging liggen.

Maar............. toen ik een stukje met mijn scootmobiel op weg was ging het met behoorlijk procenten daling steeds verder naar beneden. Ik dacht dat gaat niet goed want als ik straks weer naar boven moet trekt de accu dat niet en moet ik gaan duwen of de scoot op mijn rug nemen, ik dacht het dus niet he.
Ik ben maar omgedraaid en toen ik dat kleine stukje naar boven ging zag ik de acculichtjes al sputteren en er gingen steeds meer lampje uit. Dus maar even een schietgebedje dat ik het zou halen en gelukkig dat werkte.

Nadat ik de scoot weer in de Panda had gehesen, overwoog ik om dan maar te voet te gaan, maar uiteindelijk heb ik dat maar niet gedaan omdat ik dan waarschijnlijk ook niet meer boven had gekomen. Dus luitjes helaas geen foto’s van Split.

Zaterdag 14-07-2018

Vandaag lekker een rustdag ingelast. Alleen boodschappen gedaan en in het begin van de middag lekker even op de bodem van het zwembad gaan zitten om af te koelen. Daarna in de zon liggen drogen, gegeten en dit verhaal en de bijgaande foto’s voor de blog gaan voorbereiden.

Morgen (zondag 15-07-2018) ga ik vertrekken naar Sarajevo in Bosnië Herzegovina

Nu de Reislogger nog even versturen en dan naar bed. Welterusten

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Henry:
    15 juli 2018
    Nog gefeliciteerd Nico (beetje laat maar ik wist het niet).Hele goede reis naar Sarajevo
  2. Silvia:
    15 juli 2018
    Mooie omgeving, zit er ook vis in dat water daar? Fijne reis verder.
  3. Nico Leijen:
    15 juli 2018
    Thanks Henry ….............................................................jep Silvia er zit hier een heleboel vis maar ik ben mn hengel en mn nylonkousen vergeten. Jammer
  4. Tilly:
    15 juli 2018
    Jee wat een ervaring rijker, ik bedoel die geweldige camping, en ook zo goedkoop 28 euro.
  5. Joyce:
    15 juli 2018
    Nog van harte gefeliciteerd Buurman. En nog vele veilige kilometers. En veel plezier in de tussentijd
    Groetjes van ons op nummer 11
  6. Petra:
    Gefeliciteerd Nico ....
  7. Evelyne:
    15 juli 2018
    Nog van harte gefeliciteerd. Wat een leuk stuk om te lezen en prachtige foto's. Goede reis naar Sarajevo.
  8. Micha:
    16 juli 2018
    Weer een hele mooie reis Nico! Geniet ervan, ga zo door!