Helaas het boek gaat dicht. Einde van de reis, althans van het verslag

9 oktober 2018

Maandag 08 oktober 2018

Zo vandaag aangekomen op camping de Haard in Datteln Duitsland. Ik heb er twee uue langer over gedaan dan nodig want ik had de TomTom op vermijd snelwegen gezet en dan rijd je gezellig door de dorpjes en landerijen.

Toen ik aankwam was er niemand op de receptie dus heb ik zelf maar een plekje opgezocht. Om 18.00 uur was de beheerder op de receptie en toen heb ik alvast betaald voor twee nachten want dan kan ik vertrekken op het tijdstip dat ik wil. Het restaurantje op de camping was gesloten en hij heeft mij gewezen op een goed restaurant verder in het bos.

Nou hij had gelijk want het zag er wel heel luxe uit, maar ik heb lekker gegeten hoor. Ik kon alleen geen foto maken want de opslagruimte op mijn telefoon was vol. Maar goed ik had gebakken aardappeltjes met schnitzel, spinazie en hele champignons in sous.

Na het eten vroeg naar bed want ik was erg moe.

Dinsdag 09 oktober 2018

Zo lekker uitgeslapen en weer vroeg uit de veren. Na het ontbijt direct vertrokken want ik wilde de omringende plaatsjes nog bezoeken.

In Recklingshausen wat in de rondte gereden en hier en daar wat foto’s gemaakt. Daarna ben ik in een winkelcentrum terecht gekomen zo onbeschoft groot voor een plaatsje ten grootte van Hoorn. Het liep achter drie straten langs en was drie verdiepingen hoog. Ik was bek en bek af toen ik er weer uitkwam. Niet normaal meer. Aan de voorkant zag je niet dat het zo groot was anders had ik mijn scootmobiel uit de auto gehaald en waar ik naar op zoek was hadden ze niet eens.

Daarna terug gereden naar Datteln en ook daar nog wat foto’s gemaakt. Wat denk je kwam ik een Action tegen, nou daar moest ik natuurlijk even in hoor want je weet nooit of ze nog leukere frutsels hebben dan in Nederland. Viel tegen hoor.

Op Google-maps gekeken of er nog ergens iets te eten viel in Datteln en kwam daar een Pizzeria tegen die zeer goede reverenties had, dus daar naar toe. Heel vriendelijke jongens (ik denk Marokkanen of iets van dat) en toen ik bestelde zei de jongen die bediende dat hij mijn bestelling niet ging klaarmaken want datgene dat ik besteld had ging ik niet op krijgen en hij vond het zonde als het dan de vuilnisbak in moest. Ik zei oké doe dan maar een voorstel als er in ieder geval maar champignons op zitten, komt voor elkaar zei hij. Ik zei dat ik ook een biertje wilde hebben en toen vroeg hij waar ik ging zitten voor het raam. Toen zei hij dat hij mij daar geen biertje mocht verkopen. Toen ik vroeg waarom niet kreeg ik een warrig verhaal in het Duits waar ik de helft niet van verstond. Uiteindelijk zei hij dat hij me wel een biertje wilde geven als hij het achter de toonbank in een plastic bekertje mocht inschenken. Toen begreep ik dat het iets met hun geloof had te maken, je weet wel geen alcohol. Oké zei ik toen, maar even later zaten ze wel allemaal buiten Hash te roken ha ha.

Ik kreeg een pizza zo groot en lekker, maar hij had gelijk ik kreeg heb niet helemaal op. Ik moest 1 puntje laten liggen want ik was plof en dat biertje uit een bekertje smaakte best goed hoor.

Zo nu zit ik weer in de camper en ben bezig om het reisverhaal af te ronden luitjes want het zit er weer op en jammer veel te kort. Morgen vertrek ik weer naar Nederland en ga daar nog wat mensen bezoeken voor ik definitief naar huis rijdt.

Ik wil hierbij afsluiten en ik hoop dat jullie net zo hebben genoten als ik want ik heb genoten dat staat vast. Het was weer de reis van mijn leven.

Ik wil iedereen bedanken voor de reacties en support en zie uit naar het volgende jaar.
Groetjes van mij en van Link mijn trouwe vriendje die weer lekker tegen mij aanligt terwijl ik het boek dicht doe. Tot ziens....................................

1. Yvonne van Oostveen-coster:
    9 oktober 2018
    He wat jammer nico je kan zo leuk alles beschrijven ik moet er vaak om lachen die humor van jou geweldig,maar aan alles komt een eind je hebt een mooie reis gehad en van alles meegemaakt,en hoop dat je heelhuids thuis komt ik wens je nog een goede reis we spreken elkaar als je weer thuis bent , veel plezier nog samen met link !!!!
  2. Willy Damen:
    Welkom thuis Nico.
  3. Joyce:
    10 oktober 2018
    Het waren pracht verhalen.. Mooi dat je zo genoten hebt.. heel fijn. Welkom in Nederland en tot snel in het vertrouwde straatje
  4. Silvia:
    10 oktober 2018
    Jammer dat jouw reis ten einde is, maar je hebt wel genoeg meegemaakt om de komende wintermaanden op terug te kijken. Zie je snel.
  5. Marian:
    10 oktober 2018
    zou idee zijn boek schrijven De avonturen van nico
  6. Nico Leijen:
    11 oktober 2018
    Dank je wel Yvonne, ik ben blij dat je genoten hebt en tot gauw --------------------------------------------------------------------
    Dank je wel Willy ---------------------------------------------------------------------------------
    Dank je wel Joyce, nou zoals je gezien hebt staat mijn Panda alweer voor de deur en de camper in Oss ------------------------------------------------------------------- Danik je wel Silvia ga ik zeker doen, tot maandag ------------------------------------------------------------------------------
    Stom hè Marian, als je met vakantie bent dan gaat het schrijven vanzelf, maar als je thuis bent doe je dat nooit. Misschien is ons leven thuis wel te saai. -----------------------------------------------------------------------------------------
    Dank je wel allemaal en tot ziens 😘😘🐶
  7. Tilly:
    11 oktober 2018
    Jazeker heb ik genoten van je reisverhalen. Ik wens je een goede reis terug. En een veilige